فهرست مطالب

5/5 - (1 امتیاز)

یکی از مهم ترین مسائلی که هنگام طراحی سایت با وردپرس باید انجام دهید آموزش جلوگیری از ایندکس وردپرس در گوگل است. حالا می پرسید چرا باید این کار را انجام داد؟

انجام این کار یعنی نو ایندکس کردن سایت در اولین مراحل طراحی سایت و پس از نصب قالب یک اقدام سئو است چون هر قالب وردپرس که استفاده کنید یک سری برگه و نوشته پیش فرض دارد که باید آن را حذف کنید یا تغییر دهید.

 آموزش جلوگیری از ایندکس وردپرس در گوگل

هر وب مستر دوست دارد بهترین نتایج را در موتور های جست جو بگیرد و سایت آن به بهترین نحوه توسط گوگل خزش شود برای همین موضوع بهتر است پس از نصب قالب قبل از اینکه سایت شما با محتوای غیرمرتبط ایندکس شود جلوگیری از ایندکس سایت توسط گوگل را فعال کنید تا موتورهای جست و جو صفحات و برگه های غیر ضروری سایت را ایندکس نکنند و زمانی که سایتتان با محتوای کامل تری ارائه شد ایندکس را برای سایتتان فعال کنید چون حذف صفحات ایندکس شده به سئو سایت ضربه می زند. حالا به سراغ روش های نو ایندکس کردن سایت وردپرسی برویم:

جلوگیری از ایندکس شدن سایت از طریق پیشخوان

پس از نصب قالب و وارد شدن به بخش وردپرس از قسمت تنظیمات > خواندن را انتخاب کنید.

جلوگیری از ایندکس شدن سایت از طریق پیشخوان

سپس تیک از موتورهای جست و جو در خواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند را بزنید و ذخیره کنید.

 جلو گیری از ایندکس شدن سایت توسط فایل Robots.TXT

یکی از روش های جلوگیری از ایندکس شدن سایت از طریق فایل robots.txt است. این فایل یک راهنما برای موتورهای جستجو است و  صفحاتی که بات های موتورهای جست و جو اجازه خزش دارند را مشخص می کند.

همانطور که در مقاله فایل Robot.txt چیست نیز بیان شد از مهم ترین دلایل استفاده از فایل robots.txt صرفه جویی در Crawl Budget است. بعد از راه اندازی سایت معمولا فایل robots.txt ساخته می شود، کافیست پس از نام دامنه خود robots.txt/ بزنید و فایل را مشاهده کنید ولی اگر این فایل وجود نداشت باید آن را بسازید.

برای نو ایندکس کردن سایت در فایل robots.txt کد زیر را وارد کنید:

کپی کد

خط اول به معنای تمام موتورهای جست و جو است و خط دوم که آدرس صفحه ای که نمی خواهید ایندکس شود.

نوایندکس کردن سایت توسط افزونه

راه حل سوم برای نو ایندکس شدن سایت در گوگل استفاده از یک افزونه سئو وردپرس مانند رنک مث است؛ افزونه رنک مث با امکانات و ابزارهای حرفه‌ای از قبیل آنالیز سئو، ادغام با گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول، درج اسکیما و رنک ترکر یکی از بهترین پلاگین‌های سئو در دنیا و انتخاب بهترین سئوکاران است. با رنک مث به راحتی می‌توانید محتوای سایتتان را نو ایندکس کنید، برای مثال می‌توانید در زیر نوایندکس شدن یک صفحه را ببینید.

نوایندکس کردن سایت توسط افزونه

در افزونه یواست سئو هم این مورد قابل انجام است و می‌توانید هر صفحه یا برگه‌ای را از مسیر ویرایش برگه/ نوشته> سئو> پیشرفته نوایندکس کنید.

نوایندکس کردن سایت

ما در این مقاله مهم ترین و سریع ترین نحوه نوایندکس شدن سایت برای گوگل و سایر موتور های را بیان کردیم.

نکته مهمی که وجود دارد این است که وقتی که تغییرات مورد نظر را روی سایت اعمال کردید و سایت کاملا آماده برای بازدید کاربران شد حتما دستورات نو ایندکس را بردارید تا موتورهای جستجو بتوانند به سادگی سایت را کراول و ایندکس کنند.

5/5 - (1 امتیاز)