فهرست مطالب

5/5 - (1 امتیاز)

تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس یکی از فعالیت های امنیتی برای جلوگیری از ورود هکر ها به سایت است. با انجام این کار، دیگر آدرس ورود به مدیریت وردپرس سایت به راحتی قابل حدس زدن نیست. در همین آموزش تغییر آدرس ورود پیشفرض وردپرس با افزونه و بدون افزونه را به شما یاد می دهیم.

چرا باید آدرس ورود به پیشخوان وردپرس را تغییر دهیم؟

زمان نصب وردپرس، آدرس صفحه لاگین وردپرس به دو صورت زیر است:

www.site.com/wp-login.php

www.site.com/wp-admin

این آدرس را تمام هکر ها و بد افزار های مخرب می دانند. با داشتن این آدرس تنها دو مورد User Name و Password برای ورود به پیشخوان وردپرسی باقی می ماند. حال اگر نام کاربری شما در URL صفحه نویسنده نمایش داده شود، هکر فقط به رمز عبور برای ورود به پیشخوان مدیریت سایت نیاز دارد. طبق آمار Statista که از افراد مقیم آمریکا جمع آوری شده است بیش از 50 درصد از این افراد رمز های ساده و قابل حدس مثل تاریخ تولد، 123123، password استفاده کرده اند. هکر ها در چنین مواقعی با استفاده از یک ربات حدس رمز عبور کار سختی در پیش ندارند.

این واقعیت قابل تعمیم برای بسیاری از کشور ها از جمله ایران است و اگر شما هم عادتِ بدِ انتخاب رمز آسان را دارید اول از همه تغییر رمز عبور وردپرس را انجام دهید. بعد از آن همین امروز برای افزایش امنیت وردپرس آدرس ورود به پیشخوان وردپرس خود را تغییر دهید.

بکاپ گیری قبل از تغییر آدرس صفحه ورود به پیشخوان وردپرس

اگر تغییرات به درستی اعمال نشود، این کار احتمال خرابی فایل های هاست را در پی دارد (به خصوص در تغییر صفحه ورود به پیشخوان وردپرس بدون افزونه). پس فرقی نمی کند که از کدام روش برای انجام این کار استفاده می کنید، حتماً از سایت خود بک آپ تهیه کنید؛ برای این کار می‌توانید از یک افزونه بکاپ مانند داپلیکیتور استفاده کنید؛ افزونه داپلیکیتور یک افزونه قدرتمند وردپرس است که به شما این امکان را می‌دهد به سادگی از سایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

تغییر آدرس صفحه ورود به وردپرس

در این آموزش دو روش (تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس بدون افزونه و افزونه تغییر صفحه لاگین وردپرس ) را به شما یاد می دهیم.

تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس با افزونه

تغییر صفحه ورود به وردپرس با افزونه یکی دیگر از راه های تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس است. در این آموزش دو افزونه تغییر صفحه لاگین وردپرس زیر را به شما معرفی می کنم:

  1. افزونه آیتم سکیوریتی: این افزونه پولی یکی از موفق ترین و قدرتمند ترین افزونه های امنیتی است که از سایت شما در برابر حملات بروت فورس هکر ها و بد افزار ها محافظت می کند. این افزونه قابلیت های بسیاری دارد و یکی از این قابلیت ها تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس است.
  2. افزونه WPS Hide Login: این افزونه رایگان را از مخزن وردپرس تهییه کنید و به راحتی صفحه ورود به سایت خود را تغییر دهید.

در کل تغییر آدرس پیشخوان یکی از اقدامات امنیتی است که می‌توانید برای امنیت سایت‌تان و ایجاد یک سد دفاعی در برابر حملات هکرها استفاده کنید. افزونه وردفنس یکی دیگر از افزونه‌های امنیت وردپرس است که کمک می‌کند همه اقدامات امنیتی ممکن را برای سایت‌تان انجام دهید.

تغییر صفحه ورود به وردپرس با افزونه آیتم سیکوریتی

بعد از خرید و نصب این افزونه وارد بخش تنظیمات آن شوید. به مسیر پیشرفته> مخفی کردن بک اند> آدرس ها بروید. حال به راحتی آدرس جدید را در فیلد مقابل وارد کنید و گزینه ذخیره را بزنید.

تغییر آدرس لاگین وردپرس با افزونه آیتم سکیوریتی

تغییر لینک ورود به وردپرس با افزونه WPS Hide Login

افزونه WPS Hide Login را نصب کنید. بعد از نصب به مسیر تنظیمات> عمومی رفته و صفحه را تا به انتها اسکرول کنید. یک بخش جدید با عنوان WPS Hide Login به تنظیمات اضافه شده است. برای تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس، در فیلد “آدرس ورود” آدرس جدید را وارد کنید.

تغییر آدرس ورد به مدیریت وردپرس با افزونه wps hide login

تغییر آدرس با افزونه یا بدون افزونه؟

به طور کلی اضافه کردن قابلیت ها اگر به وسیله کد نویسی باشد بهتر است. زیرا نصب افزونه سرعت، امنیت و میزان فضای خالی هاست را کاهش می دهد.

اقدامات مختلفی برای افزایش امنیت سایت وجود دارد پیشنهاد می کنیم علاوه بر تغییر آدرس پیشخوان یک روش ساده اما مهم یعنی تغییر پیشوند جداول وردپرس را هم انجام دهید. اگر کاربر مبتدی هستید و دانش کافی در زمینه کد نویسی ندارید به شما پیشنهاد می کنم از افزونه برای انجام این کار استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)