فهرست مطالب

5/5 - (1 امتیاز)

تا حالا نگران بودید که وبسایتتون توی نتایج جستجو گم بشه؟ یوست سئو مثل یه راهنمای باتجربه، دستتون رو میگیره و کمک می‌کنه وبسایتتون رو برای موتورهای جستجو مثل گوگل بهینه کنید.

قابلیت‌های کلیدی در آموزش افزونه yoast seo

بهینه‌سازی پست و صفحه

این قابلیت اصلی‌ترین بخش افزونه یوست است. یوست نوشتن عناوین و توضیحات برای صفحات و نوشته‌های وردپرس را آسان می‌کند:

yoast بهینه‌سازی پست و صفحه

آموزش افزونه سئو یوست Yoast

یکی از ویژگی‌های دوست‌داشتنی یوست، نمایش پیش‌نمایشی از ظاهر مطلب شما در نتایج جستجوی گوگل است. با این پیش‌نمایش، می‌توانید ببینید که کاربران چه چیزی را در نتایج جستجو می‌بینند و مطمئن شوید که جذاب‌ترین شکل ممکن از مطلب‌تان را به نمایش گذاشته‌اید.

yoast پیش‌نمایش اسنیپت Snippet Preview

آموزش افزونه yoast seo

شاید بگویید که بسیاری از قالب‌های وردپرس هم امکان تنظیم عناوین و توضیحات را می‌دهند. کاملا درست است! اما مزیت بزرگ یوست سئو اینجاست که تمام این تنظیمات را در یک جای امن نگه می‌دارد. حتی اگر تصمیم بگیرید قالب سایت‌تان را تغییر دهید، اطلاعات بهینه سازی شما همچنان دست‌نخورده باقی می‌ماند.

مشکلات

یوست سئو مثل یه دستیار باهوش عمل می‌کنه. هر وقت مشکلی تو سئوی سایتت پیدا کرد، سریع بهت خبر می‌ده. این اخبار رو کجا می‌تونی ببینی؟ تو همون داشبورد وردپرس، جایی که همه کارهای سایتت رو انجام می‌دی.

یوست مشکلات سئو

همانطور که می‌بینید، یوست در وب‌سایت ایران بک لینک هیچ مشکل سئویی پیدا نکرده است. اما اگر یوست مشکلی پیدا کند، گزارشی را مشاهده خواهید کرد.

کارت‌های شبکه‌های اجتماعی (Social Cards)

ایجاد کارت‌های شبکه‌های اجتماعی همیشه وقت‌گیر بوده، مخصوصاً وقتی هر شبکه اجتماعی قوانین خاص خودش رو داشته باشه. توییتر، فیسبوک و بقیه‌ی شبکه‌ها، هر کدوم محدودیت‌های متفاوتی برای تعداد کاراکتر و اندازه عکس دارند.

yoast کارت‌های شبکه‌های اجتماعی

آموزش افزونه سئو یوست Yoast

یوست به دادتون رسیده!

افزونه‌ی سئوی یوست، یک قابلیت فوق‌العاده داره که کارتون رو راحت می‌کنه. با این قابلیت، می‌تونید مستقیم توی ویرایشگر وردپرس، کارت‌های شبکه‌های اجتماعی رو بسازید.

تصور کنید چقدر عالیه که قبل از انتشار مطلب، ببینید توی شبکه‌های اجتماعی چه شکلی میشه!

با نسخه پریمیوم یوست، این امکان براتون فراهم شده. دیگه لازم نیست نگران این باشید که کارتتون توی شبکه‌های اجتماعی خوب نمایش داده بشه یا نه.

yoast پیش‌نمایش

بهینه‌سازی محتوا در آموزش افزونه yoast seo

یواست سئو، یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های وردپرس برای بهینه‌سازی سایت، ابزارهای مختلفی برای بهبود کیفیت محتوای شما ارائه می‌ده. بیایید یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن، یعنی ابزار آنالیز محتوا، را با هم بررسی کنیم.

این ابزار به چند قسمت اصلی تقسیم می‌شود:

  • سادگی متن: این بخش مثل یک معلم زبده، متن شما را از نظر سادگی و روانی بررسی می‌کند و پیشنهادهایی برای بهبود نگارش ارائه می‌دهد. به این ترتیب، مطمئن می‌شوید که مخاطبانتان به راحتی مطالب شما را درک می‌کنند.
  • کلیدواژه اصلی: اینجا جایی است که شما کلمه یا عبارت اصلی که می‌خواهید در محتوایتان به آن بپردازید را مشخص می‌کنید. یواست سئو هم با کمک این کلیدواژه، به شما می‌گوید که چطور محتوایتان را بهتر سازماندهی کنید تا برای موتورهای جستجو جذاب‌تر باشد.

اما یک نکته مهم:

من شخصاً با یکی از بخش‌های این ابزار، یعنی بخشی که به ما می‌گوید چطور از کلیدواژه اصلی در متن استفاده کنیم، زیاد موافق نیستم. چرا؟ چون این بخش خیلی به روش‌های قدیمی سئو که دیگر کاربرد زیادی ندارند، مثل تکرار بیش از حد یک کلمه، توجه می‌کند. (مانند تراکم کلیدواژه).

yoast تراکم کلیدواژه

آموزش افزونه yoast seo

خیلی از تازه‌کارهای سئو رو دیدم که خودشونو خسته می‌کنن تا هرجوری شده چراغ‌های سبز یوست رو روشن کنن. می‌دونید، اون حس خوبیه که ببینی همه چی سرجاشه! اما گاهی اوقات، اینقدر توی متن کلیدواژه تکرار می‌کنن که انگار دارن شعر می‌گن، نه اینکه دارن مطلب می‌نویسن. این کار نه تنها به سئوتون کمک نمی‌کنه، بلکه ممکنه به سایتتون آسیب هم بزنه.

البته یوست ابزار خوبیه و راهنمایی‌های مفیدی هم داره. مثلاً بهتون می‌گه که آدرس اینترنتی صفحه‌تون رو درست انتخاب کردید یا نه. اینجوری می‌تونید مطمئن بشید که موتورهای جستجو راحت‌تر صفحه‌تون رو پیدا می‌کنن.

آدرس اینترنتی (URL) بهینه

بنابراین اگر بخش‌های مربوط به تراکم کلیدواژه و طول کلیدواژه را حذف کنند، می‌توان گفت این قابلیت فوق‌العاده مفید است.

محتوای کلیدی: وست یه قابلیت جدید و خفن راه انداخته که میتونی بهش بگی: ‘این مطلبمون شاهکاره!’ بعد هر وقت مطلب جدیدی منتشر کنی، یوست خودش این مطلب جدید رو به اون مطلب شاهکارت لینک میده تا همه راحت‌تر پیداش کنن.

ابزار وب‌مسترها

 می‌توانید از این قابلیت برای تأیید حساب کنسول جستجوی گوگل خود استفاده کنید.

پیشرفته

 در این بخش می‌توانید تگ “noindex” را به صفحات و نوشته‌ها اضافه کنید، تگ‌های کنونیکال ایجاد کنید و حتی تنظیمات robots.txt خود را تغییر دهید.

لینک سازی داخلی

این قابلیت یکی از ویژگی‌های پریمیوم یوست سئو (Yoast SEO) است که به شما کمک می‌کند تا لینک سازی داخلی در سایت‌تان را ساده‌تر انجام دهید.

yoast لینک سازی داخلی

نحوه عملکرد:

  1. نوشتن پست وبلاگ: اولین قدم، نوشتن یک پست وبلاگ به روش معمول است.

  2. پیشنهادات لینک سازی داخلی: بعد از نوشتن پست، یوست صفحه شما را اسکن می‌کند و کلمات و عباراتی را که می‌توانید برای لینک دادن به محتواهای دیگر سایت خود استفاده کنید، پیشنهاد می‌دهد.

نقشه‌های سایت (Sitemap)

من همیشه برای ساخت نقشه سایت روی یوست حساب می‌کنم. می‌دونم که ابزارهای دیگه هم برای این کار هستن، اما چرا باید کار رو پیچیده‌تر کنم؟ یوست همه چیز رو برام راحت کرده و بهترین نتیجه رو هم می‌ده

ظاهر جستجو (Search Appearance)

این بخش به شما امکان می‌دهد تنظیمات کلی وب‌سایت وردپرسی خود را سفارشی کنید.

yoast ظاهر جستجو (Search Appearance)

آموزش افزونه yoast seo

  • عمومی (General): در این قسمت می‌توانید نحوه جدا کردن عنوان صفحه و نام سایت خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید تنظیمات سئوی صفحه‌ی اصلی را از همین بخش ویرایش کنید.
  • انواع محتوا (Content Types): در این قسمت می‌توانید تنظیمات پیش‌فرض برای تمام صفحات و نوشته‌های وردپرس خود را انتخاب کنید. برای مثال، می‌توانید تمام نوشته‌های خود را noindex کنید (یعنی به موتورهای جستجو اعلام کنید که این صفحات را ایندکس نکنند).
  • طبقه‌بندی‌ها (Taxonomies): برای صفحات دسته‌بندی‌های وردپرس، تگ‌ها و موارد دیگر، قوانین ایجاد کنید.
  • بایگانی (Archive): قوانینی را برای صفحات نویسندگان (از جمله ترجیح من: عدم نمایش آن‌ها) تنظیم کنید.
  • ناوبربرها (Breadcrumbs): به شما کمک می‌کند تا نواربری (Breadcrumbs) برای پیمایش سایت خود ایجاد کنید.
  • فید RSS: تنظیماتی برای فید RSS وبلاگ شما.

ابزارها (Tools) در آموزش افزونه yoast seo

ابزارها (Tools) yoast

در این بخش می‌توانید اطلاعات سئوی خود را به صورت عمده وارد یا صادر کنید و ویرایش‌های عمده را روی صفحات سایت خود در یک مرحله انجام دهید.

منبع : Yoast SEO Plugin

5/5 - (1 امتیاز)

مقاله های دیگر