5/5 - (1 امتیاز)

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که در حین تایپ کردن فارسی در وردپرس وقتی بخواهید عددی بنویسید و انگلیسی باشد. در این مواقع ممکن است با زدن کلید های میانبر کیبورد (shift+alt) باز هم زبان اعداد فارسی نشود برای حل مشکل اعداد فارسی در وردپرس همراه ما باشید.

مشکل اعداد فارسی در وردپرس
یکی از ملاک های استفاده فارسی زبانان از قالب های وردپرسی، راست چین و فارسی بودن آن هاست. برای هیچ فارسی زبانی خوشایند نیست که بخواهد از قالبی که راست چین یا فارسی نباشد استفاده کند. حالا بعضی اوقات ممکن است با وجود قالب فارسی و راست چین در قسمت نوشتن اعداد به مشکل بر می خورید و اعداد انگلیسی تایپ شوند. برای اینکه بتوانید اعداد را فارسی کنید می توانید از روش های فارسی سازی اعداد در وردپرس که در ادامه معرفی می کنیم استفاده کنید.

استفاده از فونت فارسی در وردپرس

اولین اقدامی که برای تغییر فونت اعداد می توانید انجام دهید استفاده از فونت فارسی است. برای این کار می توانید فونت هایی مثل ایران یکان، ایران سنس خریداری کنید و تغییر فونت در وردپرس را اعمال کنید.

برای نصب فونت روی هاست فایل زیپ شده را در مسیر زیر آپلود کنید.

fonts< themes < wp-content <public html 

استفاده از فونت فارسی در وردپرس

 استفاده از کد در functions.php

از دیگر روش های مشکل اعداد فارسی در وردپرس  استفاده از کد هاست. functions.php یک فایل وردپرسی است که شامل همه توابع پشتیبانی و ساپورت پوسته وردپرس است. هم چنین شما برای اضافه کردن انواع قابلیت ها به پوسته وردپرسی می توانید از این فایل کمک بگیرید.

 استفاده از کد در functions.php

دسترسی از طریق پیشخوان: برای دسترسی به این فایل اگر قالب وردپرسی دارید ابتدا وارد قسمت پیشخوان وردپرس خود شوید و در قسمت نمایش و قسمت ویرایشگر کلیک کنید.

پیشخوان وردپرس>نمایش>ویرایشگر

دسترسی از طریق هاست: پس از اینکه وارد هاست خود شدید وارد پوشه public html شوید و سپس وارد پوشه wp-content شده و از قسمت themes وارد فایل functions.php شوید.

functions.php< themes < wp-content <public html 

کپی کد

استفاده از کد در هدر سایت

روش دیگر برای فارسی سازی اعداد در وردپرس قرار دادن کد در هدر سایت است.

کپی کد

 استفاده از افزونه

یکی از ساده ترین کارها برای فارسی سازی اعداد در وردپرس افزودن افزونه فارسی سازی وردپرس است. یکی از بهترین افزونه‌های فارسیWP-Persian، Persian Date هستند که در مخزن وردپرس وجود دارد و با نصب آن می توانید به راحتی فارسی سازی اعداد و شمسی سازی تقویم سایت را انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)